Rekomendacijos
2014-07-31
2014 m. liepos 4 d. Veiksmų programų valdymo komitetų posėdyje patvirtintos Rekomendacijos dėl sutikimo įkeisti ar kitaip suvaržyti turtą, įsigytą ar sukurtą iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Tai yra rekomendacinio pobūdžio dokumentas, kurio tikslas pateikti rekomendacijas išduodant 2007–2013 m. ir 2014–2020 m. finansavimo laikotarpių pareiškėjui arba projektovykdytojui raštiškus sutikimus arba nesutikimus įkeisti ar kitokiu būdu suvaržyti daiktines teises į turtą, įsigytą ar sukurtą iš ES fondų lėšų.
2014-07-23
Priedas. PVM finansavimo iš ES fondų lėšų gairės
2014–2020 m. rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams pateikia vadovaujančiosios institucijos paaiškinimus, kaip turi būti taikomi ES ir nacionaliniai teisės aktai 2014–2020 m. ES struktūrinių fondų administravimo periodo metu, kad vadovaujantis patikimo finansų valdymo principu būtų teisingai nurodomos ir įvertinamos projektų tinkamos finansuoti išlaidos.
2014-03-28
Finansų ministerija, siekdama kuo geriau užtikrinti šio prioriteto įgyvendinimą, inicijavo ES struktūrinės paramos poveikio horizontalaus prioriteto „Lyčių lygybė ir nediskriminavimas" įgyvendinimui vertinimą.
Vienas iš ES struktūrinės paramos poveikio horizontalaus prioriteto „Lyčių lygybė ir nediskriminavimas" įgyvendinimui vertinimo rezultatų yraMetodinės gairės „Lyčių lygybės ir nediskriminavimo prioriteto įgyvendinimas ES struktūrinės paramos investicijose".
Lyčių lygybės ir nediskriminavimo prioritetas įgyvendinamas visose ES struktūrinių fondų lėšomis finasuojamuose projektuose – nuo švietimo iki turizmo. Kaip konkrečiai įgyvendinti šį prioritetą, priklauso nuo projektų rengėjų kūrybiškumo. Gairės padės institucijoms, įgyvendinančioms ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamus projektu, taip pat pareikšėjams ir projektų vykdytojams geriau atsižvelgti į lyčių lygybės ir nediskriminavimo prioritetą. Gairėse aptariamas šio prioriteto reglamentavimas, kontekstas, 2007-2013 m. ES paramos įgyvendinimo laikotarpio patirtis ir praktiniai patarimai, kaip įgyvendinti lyčių lygybę ir nediskriminavimą įvairiuose sektoriuose 2014–2020 laikotarpiu.
2013-09-26
Lietuvos ES struktūrinės paramos vertinimo standartai
ES struktūrinės paramos vertinimui nuo šiol bus taikomi apibrėžti kokybės standartai. Tai padės užtikrinti naujai parengtas dokumentas – Lietuvos ES struktūrinės paramos vertinimo standartai. Iki šiol Lietuvoje nebuvo aiškiai apibrėžtų ES struktūrinės paramos vertinimo standartų, kuriais galėtų vadovautis tiek vertinimų užsakovai (ministerijos ir kitos valstybės institucijos), tiek juos atliekantys paslaugų teikėjai, todėl tikimasi, kad nuo šiol vertinimui keliami kokybės reikalavimai bus vienodai suvokiami visų pusių ir taip padės užtikrinti jo kokybę, rezultatų patikimumą ir naudą. Rengiant šį standartų dokumentą buvo atsižvelgta į Europos Komisijos rekomendacijas bei užsienio šalių patirtį vertinimo standartų srityje. Standartų rengimo metu taip pat buvo konsultuojamasi su Lietuvos vertinimo bendruomenės atstovais (vertinimų užsakovais, paslaugų teikėjais, akademinės bendruomenės atstovais). Tikimasi, kad 2014–2020 m. laikotarpiu šis standartų dokumentas, kuriame pateikiama bendra ES struktūrinės paramos vertinimo vizija ir konkretūs jos įgyvendinimo žingsniai, padės pakelti ES struktūrinės paramos vertinimą Lietuvoje į aukštesnį kokybinį lygį visuose jo įgyvendinimo etapuose: vertinimų planavimo, įgyvendinimo ir jų rezultatų panaudojimo.
2013-09-26
Tyrimų ir studijų, finansuojamų iš ES struktūrinės paramos lėšų, organizavimo metodinės gairės
Gairių tikslas – aprašyti rekomenduotiną tyrimų/ studijų įgyvendinimo procesą, siekiant jį padaryti aiškesnį ES struktūrinės paramos projektų vykdytojams, ir pasiūlyti priemones, kurios padėtų užtikrinti tyrimų/ studijų kokybę ir efektyvumą. Gairių rengimo poreikis kilo dėl to, kad iki šiol tyrimų ir studijų įgyvendinimo organizavimo procesas nebuvo nuosekliai nustatytas nei teisės aktais, nei rekomendacinio pobūdžio gairėmis. Dėl to ES struktūrinės paramos projektų vykdytojams, viena vertus, sudėtinga juos tinkamai įgyvendinti dėl supratimo ir sektinų bei nesektinų pavyzdžių trūkumo, kita vertus, atsiranda galimybės piktnaudžiauti ir, pasinaudojant viešojo finansavimo lėšomis, nesiekti geriausiai įmanomo rezultato. Parengtomis gairėmis siekiama užpildyti reguliavimo spragą ir padėti projektų vykdytojams tinkamai organizuoti tyrimų ir studijų įgyvendinimo procesą bei parengti (arba, perkant išorės paslaugas, gauti) kokybiškus tyrimų ir studijų rezultatus ir juos praktiškai panaudoti. Taigi pareiškėjai, siekiantys gauti ES struktūrinę paramą, ir projektų vykdytojai, įgyvendinantys projektus, apimančius tyrimų ir studijų parengimo veiklas, yra laikoma pagrindine tiksline grupe, kuriai skiriamos šių gairių rekomendacijos. Gairės taip pat naudingos ir ES struktūrinę paramą administruojančioms institucijoms, ypač įgyvendinančiosioms institucijoms. Šiai papildomai tikslinei grupei formuluojamos sisteminio pobūdžio rekomendacijos dėl tinkamesnio tyrimų ir studijų, finansuojamų iš ES struktūrinės paramos lėšų, planavimo ir priežiūros organizavimo.
2013-06-06
2013-02-20
Rekomendacijos dėl techninės paramos projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams
Rekomendacijose dėl techninės paramos projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams pateikiamos rekomendacinio pobūdžio nuostatos išlaidoms, kurios yra patiriamos vykdant techninės paramos projektus, finansuojamus pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioritetą „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui", Ekonomikos augimo veiksmų programos 6 prioritetą „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programos įgyvendinimui", Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 4 prioritetą „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programos įgyvendinimui" ir Techninės paramos veiksmų programą.
2013-01-04
Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašymai
Stebėsenos rodikliai matuoja veiksmų programų įgyvendinimo poveikį ir kokybę. Veiksmų programų priemonių įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašymai rengiami siekiant nustatyti stebėsenos rodiklių hierarchinius ryšius bei pagrindines stebėsenos rodiklių pasiekimų skaičiavimo ir matavimo taisykles (svarbiausias sąvokas, apskaičiavimo tipą, skaičiavimo būdą, informacijos šaltinius, duomenų apie pasiekimus matavimo laiką, už stebėsenos rodiklių pasiekimą ir informacijos pateikimą atsakingas institucijas ir kt.).
2012-12-31
Dvigubo finansavimo prevencija ir kontrolė
Finansų ministerija, kaip Europos Sąjungos struktūrinės paramos vadovaujančioji institucija, siekdama užtikrinti tinkamą dvigubo finansavimo prevenciją ir kontrolę, bei skatindama tarpinstitucinį bendradarbiavimą dvigubo finansavimo prevencijos ir kontrolės srityje, teikia visą su tuo susijusią aktualią informaciją, t.y. rekomendacijas, paaiškinimus, vertinimus, institucijose atsakingų už dvigubo finansavimo srityje asmenų kontaktus.
2012-11-02
Partnerystės principo taikymo ES struktūrinės paramos procese gairės
Partnerystės principo taikymo ES struktūrinės paramos procese gairės – tai praktinis vadovas už ES struktūrinės paramos administravimą atsakingoms institucijoms ir ES struktūrinės paramos procese dalyvaujantiems ar ketinantiems dalyvauti partneriams. Gairėse paaiškinama kas, kaip ir kada yra įtraukiami į partnerystės principo įgyvendinimą. Jos parengtos taip, kad būtų tinkamos naudoti tiek 2007–2013 m., tiek ir 2014–2020 m. ES struktūrinės paramos programavimo laikotarpiais.
Rekomendacijos skirtos ES paramą administruojančioms institucijoms pagal kompetenciją atsakingoms už 2007-2013 m. ES struktūrinės paramos informavimo ir viešinimo priemones (toliau - informavimo ir viešinimo priemonės), finansuojamas techninės paramos lėšomis.
Rekomendacijų tikslas - padėti nustatyti bendrai įgyvendinamų informavimo ir viešinimo priemonių finansavimo principus.
Šių Rekomendacijų nuostatomis siūloma vadovautis:
- institucijų atstovams, kurie planuoja įgyvendinti ir bendrai įgyvendina informavimo ir viešinimo priemones.
- įgyvendinančiųjų institucijų darbuotojams, tikrinantiems ir tvirtinantiems 2007-2013 m. ES struktūrinės paramos projektų informavimo ir viešinimo išlaidas.
Rekomendacijose nėra nustatomi privalomojo pobūdžio reikalavimai.
2012-08-10
Dėl Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimų ir išlaidų deklaravimo Europos Komisijai
Finansų ministerija įgyvendinančiosioms ir tarpinėms institucijoms pateikė Metodinių pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716) taikymo paaiškinimą.
Atsižvelgiant į daugelio įgyvendinančiųjų ir tarpinių institucijų paklausimus, pateikiami paaiškinimai, kaip elgtis institucijoms, t. y. kokias finansines korekcijas taikyti projektams dėl viešųjų pirkimų pažeidimų, kai teismas projekto vykdytojo sutartį su tiekėju pripažįsta negaliojančia nuo jos sudarymo momento.
2012-03-20
Rekomendacijos dėl valstybės pagalbos taikymo
Parengė UAB „Ernst & Young Baltic pagal 2011 m. birželio 20 d. paslaugų teikimo sutartį Nr. 14P-33 (Konsultacinės paslaugos – Techninė pagalba vadovaujančiai ir tvirtinančiajai institucijoms).
Rekomendacijos skirtos ES struktūrinę paramą administruojančioms institucijoms (TI ir ĮI).
Institucijos čia gali susipažinti su rekomendacijomis dėl valstybės pagalbos nuostatų taikymo, taip pat ataskaitoje pateikta:
1) pavyzdinis projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas ir jo pildymo instrukcija;
2) administruojančioms institucijoms aktualių valstybės pagalbos klausimų/situacijų analizė;
3) 2011 m. lapkričio 7-9 d. FM vykusių seminarų/diskusijų apie valstybės pagalbos nuostatų taikymą skaidrės.