ES lėšų investicijos gerins Lietuvos oro uostų saugumą ir aplinkosaugą
2012-02-21 | |
ES lėšų investicijos gerins Lietuvos oro uostų saugumą ir aplinkosaugą2012–2013 m. tarptautiniuose Vilniaus ir Palangos oro uostuose numatoma investuoti beveik 14,7 mln. litų Europos Sąjungos paramos lėšų. Abiejuose oro uostuose bus įrengti nauji gelbėjimo tarnybų pastatai, Vilniaus oro uostą apjuos nauja apsauginė tvora, o Palangos oro uoste bus įrengtas šiaurinis orlaivių riedėjimo takas su peronu.
Tiek Vilniuje, tiek Palangoje gelbėjimo tarnybų pastatai bus įrengti naujose vietose, kurios atitiks aviacinio saugumo reikalavimus ir bus pakankamai arti, kad gelbėtojai galėtų kuo greičiau pasiekti galimą avarijos vietą. Gelbėtojams bus užtikrintos šiuolaikiškos patogios darbo sąlygos.
Dabartinis Vilniaus oro uosto priešgaisrinės gelbėjimo stoties pastatas yra senas, be to, patenka į orlaivių judėjimo lauką. Nors esminio pavojaus skrydžių saugai tai nekelia, vis dėlto orlaiviui išriedėjus nuo kilimo ir tūpimo tako yra pavojus susidurti su esamu statiniu.
Vilniaus oro uosto saugumą taip pat padidins įrengiama nauja viso perimetro tvora, kurios bendras ilgis – apie 10,5 km. Šiuo metu oro uosto teritoriją juosia sena betoninė tvora, kuri yra blogos būklės ir reikalauja daug eksploatacinių išlaidų. Senąją tvorą numatoma pakeisti nauja tinkline tvora su apsaugos signalizacija, vaizdo stebėjimo kameromis, žaibosaugos sistema. Šiaurinėje oro uosto pusėje, esančioje arčiausiai gyvenamųjų namų, bus įrengtas specialus triukšmą slopinantis 5–6 m aukščio ir 120 m ilgio tvoros ruožas. Šalia keleivių terminalo planuojama įrengti stiklinę permatomą tvorą, kad keleiviai galėtų stebėti peroną ir lėktuvus. Bus įrengtas vientisas tvoros pamatas – tai padės apsaugoti nuo laukinių gyvūnų, kad prasikasę po tvoros apačia jie negalėtų patekti į aerodromo teritoriją.
Tarptautiniame Palangos oro uoste šiuo metu avarinių gelbėjimo darbų tarnybai skirtos patalpos yra garažuose, gana toli nuo lėktuvų kilimo ir tūpimo tako. Naujai statomame pastate bus įrengtos patalpos gelbėtojams, sandėliai specialiai įrangai, garažai, mokymo klasė.
Dar viena investicija Palangos oro uoste – šiaurinio orlaivių riedėjimo tako su peronu statyba. Šis takas svarbus dėl šiaurinėje oro uosto dalyje planuojamos įrengti bendrosios aviacijos bazės, kuri turės būti sujungta su kilimo ir tūpimo taku bei orlaivių stovėjimo aikštelėmis prie keleivių terminalo. Šiuo metu Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas turi tik vieną riedėjimo taką, kuris įrengtas ties šio tako viduriu. Dėl to orlaiviai turi atlikti papildomų manevrų ir sunaudoja daugiau degalų, kadangi apsisukimo vietos orlaiviams yra įrengtos tako galuose. Takas būna užimtas ilgesnį laiko tarpą. Esant intensyvesniam judėjimui, kiti orlaiviai yra priversti laukti su užvestais varikliais. Papildomas manevravimas ant kilimo ir tūpimo tako bei laukimas su užvestais varikliais didina taršą. Šias problemas padės spręsti naujas riedėjimo takas, kuris bus 1300 m ilgio, su riedėjimo ir sustojimo linijos žiburiais, apšviestais būtinos informacijos ir nuorodų ženklais bei peronu dviems orlaiviams.
Kauno oro uostas jau yra užbaigęs visus 2007–2013 m. laikotarpiu iš ES lėšų finansuojamus projektus.
Minėtiems projektams įgyvendinti bus naudojama Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama. Darbai atliekami pagal 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Tarptautinių oro uostų keleivių terminalų išplėtimas, skrydžių saugos ir aviacijos saugumo priemonių diegimas“. LR Susisiekimo ministerija. Informacija atnaujinta 2012-02-21 |