CPVA išlaiko aukštą teikiamų paslaugų kokybės lygį
Kitos | 2014-02-21 |
CPVA išlaiko aukštą teikiamų paslaugų kokybės lygįAtlikus Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) administruojamos 2007 – 2013 m. ES struktūrinės paramos informavimo ir kokybės tyrimą, paaiškėjo, kad dauguma projektų vykdytojų agentūros darbą vertina labai gerai. Tačiau tyrimas atskleidė ir tobulintinų aspektų – agentūrai reiktų stiprinti komunikaciją su projektų vykdytojais, aktyviau organizuoti grįžtamąjį ryšį ir kaip galima labiau mažinti biurokratiją, taisyklių ir pateikiamų dokumentų kiekį. Tyrimą atliko konsultacijų bendrovė „Pokyčių valdymas“. Didžioji dalis projektų vykdytojų bendradarbiavimą su agentūra vertina labai gerai: vertinimo vidurkis – 8,9 (vertinimo skalė nuo 1 iki 10). Projektų vykdytojai palankiai vertina CPVA dėl tokių agentūros savybių: paslaugumas, bendradarbiavimas, geranoriškumas, pagalba, profesionalumas, konkretumas, aiškumas, operatyvumas, modernumas, skaidrumas. Tyrimą atlikusios organizacijos „Pokyčių valdymas“ vadovas Tomas Vasiliauskas teigia, kad itin gerai agentūros deklaruojamos vertybės atsispindėjo realioje veikloje. „Pagal tyrimo rezultatus matyti, kad kiekvienas organizacijos darbuotojas ne tik žino, kokios yra organizacijos vertybės, bet jomis vadovaujasi kasdienėje veikloje. Džiugu, kad projektų vykdytojai agentūros darbe pastebi agentūros vertybes – profesionalumą, paslaugumą, tobulėjimą ir skaidrumą“ – sako T. Vasiliauskas. CPVA darbuotojai, daugelio projektų vykdytojų nuomone, yra paslaugūs, pozityvūs, atsakingi, patikimi, konkretūs, besigilinantys ir įsiklausantys. Tyrimas atskleidė, kad CVPA suteikiamos informacijos daugumai vykdytojų pakanka: vertinimo vidurkis – 8,6 (vertinimo skalė nuo 1 iki 10). Projektų vykdytojai ypatingai teigiamai vertina agentūros komunikaciją apie CPVA sprendimus. Pasak T. Vasiliausko, daugumai projektų vykdytojų vis dar daug klausimų kelia viešųjų pirkimų procedūros. „Nors projektų vykdytojai sako, kad viešųjų pirkimų procedūros yra pernelyg biurokratiškos ir apsunkina projektų įgyvendinimą, tačiau teigiamai vertina išankstinę viešųjų pirkimų kontrolę, kurią atlieka CPVA. Tik 7,5 proc. vykdytojų mano, kad išankstinės projektų viešųjų pirkimų patikros nereikia“, – pastebi T. Vasiliauskas. Projektų vykdytojų požiūriu, CPVA paslaugų kokybę padidintų komunikacijos su projektų vykdytojais stiprinimas, mokymų organizavimas, kur tik įmanoma biurokratijos mažinimas ir lankstumo didinimas, elektroninių paslaugų vystymas. CPVA darbuotojų požiūriu, CPVA paslaugų kokybę didintų gerosios praktikos viešinimas, elektroninių paslaugų vystymas, procedūrų suvienodinimas ir supaprastinimas. CPVA direktorės Lidijos Kašubienės teigimu, tyrimu norėta išsiaiškinti, ar organizacijos paslaugų kokybė, iki šiol klientų vertinta aukštu balu, išlieka. „Esame viešoji įstaiga ir mūsų paslaugų kokybė turi būti tokia, kad tenkintų viešąjį interesą. Norime būti ne tik kompetentingi. Mums svarbu ir tai, kaip paslaugą suteiksime – ar esame atidūs klausiantiems, ar geranoriškai konsultuojame, ar mūsų sprendimai aiškūs. Džiaugiamės, kad mūsų pastangos įvertinamos, o paslaugų kokybė daugelyje aspektų išlaikoma arba net pagerėjo“, – sako L. Kašubienė. Tyrimas buvo atliktas 2013 m. rugsėjo – lapkričio mėnesiais. Šį tyrimą sudarė trys savarankiški tyrimai, naudojantys tarpusavyje suderintų klausimų grupes, kad būtų galima tarpusavyje palyginti gautus rezultatus. Tyrimo metu apklausta 377 projektų vykdytojai, arti 100 agentūros darbuotojų ir ministerijų atstovų. Panašų tyrimą CPVA organizavo 2011 m. ir 2008 m. Centrinė projektų valdymo agentūra. Informacija atnaujinta 2014-02-21 |